torstai 11. elokuuta 2011

Otin lopputilin ^^

Hahaa.

Olen ollut "töissä" työkkärin kautta eräässä Kuopiolaisessa manga ja anime liikkeessä. Paikka ei ollut yhtään sellainen kuin kuvittelin, ja nyt kun en enää ole siellä töissä, voin ragettaa asiasta ihan rauhassa ^^

Ensiksi voin sanoa että opin tästä paskasta sen, että en missään nimessä laita nimeäni mihinkään pidempiaikaiseen sopimukseen ennen kuin olen ottanut enemmän selvää yirityksestä ja sen OMISTAJASTA.

Aloitin työt kyseisessä puljussa noin kolme kuukautta sitten. Kun menin sinne ensikerran, siellä oli aivan järjetön sotku ympäri kauppaa. Mietin että tämä on varmaan väliaikaista, täällä on varmaan ollut joku inventaario että täällä näyttää tällaiselta. Mutta ehei, ei se niin mennytkään. Siellä kaupassa oli aina yhtä paskaista, ja auta armias sitä varastoa. Ihmettelen kuinka sieltä kukaan on löytänyt ikinä mitään, koska minä en sitä ainakaan tehnyt.

Sain joka päivä kuulla eri asiakkailta mitenkä ihanan paskainen koko kauppa on ^^`
Koska omistajaa ei hirveästi kiinnostanut siellä siivoilla, minä tein sen koska minua hävetti niin paljon sen puolesta, ja vähän itsenikin puolesta.

Mutta ei helvetti, siivosin kassan kokonaan, sieltä tuli noi 5 isoa pahvilaatikollista erilaista tavaraa josta ei välttämättä tiennyt että onko se roskaa vai ei, joten työnsin ne kaikki niihin pahvilaatikoihin.

Siellä seassa oli myös joku homehtunut sanomalehti, jonka pistin pakkaustavikkeisiin koska siellä oli tapana pakata tavarat sanomalehtiin ennen lähettämistä.

Noh, se kellastunut sanomalehti ei ollutkaan ollut roska, vaan 10 vuotta sitten tehty lehtijuttu joka oli niin hemmetin tärkeä, että siitä ei tarvinnut minulle mainita. Joten minun ylityötunneistani vähennettiin 20€, koska sen lehtijutun uusiksi saaminen Helsingin Sanomilta maksaa sen verran. Jeah! ( ei sillä että minä niistä ylityötunneista koskaan olisin rahaa saanut. Vapaapäiviä ja rojua olisin voinut saada, mutta koska omistaja ei koskaan ollut paikalla, oli aika vaikea pitää vapaapäivää.)

Ei siinä mitään, nytkun kyseisellä kaupalla oli ilmainen työntekijä, omistajan ei tarvinnut enää itse tulla töihin ollenkaan. Tyyppi kävi päivisin piknikeillä ja jätti minut sinne yksin istumaan.

Työkkärin säännöissä lukee että harjoittelijaa ei saa ikinä jättää yksin, missään tilanteessa. Mutta tämän kaupan omistajan ideologia oli että minun pitää soittaa sille joka kerta, kun en tiedä jotain. Eli noin 5 min välein. Onkohan siinä jotain järkeä?

Sitten viimeviikolla se tyyppi lähti lomalle, ja jätti koko paskan minun vastuulle. Sitten minä olin niin ilkeä, että kehtasinkin sairastua maanantaina joten en voinut tullakaan avaamaan sitä kauppaa sille sen puolesta, joten sen piti matkustaa takaisin kuopioon tekemään se itse. Sairastumisestanihan minä en osannut ilmoittaa oikein, minun olisi pitänyt SOITTAA, ei laittaa VIESTIÄ.

Kun tulin töihin seuraavan kerran, se oli tehnyt ihan listan minua varten johon oli listattu kaikki minun viat ja mokat mitä minä olen ikinä tehnyt. Sen se sitten toitotti siinä kovaan ääneen niin että varmasti postimieskin kuuli.

Lista meni kutakuinkin näin:

- En ole osannut avata ja sulkea liikettä oikeaan aikaan.
- Olen _aina_ myöhässä.
- En osaa pakata mitään tuotteita ja lähettää niitä.
- En löydä niitä tuotteita jotta voisin pakata niitä vaikka olen itse ne hinnoitellutkin.
- En osaa asiakaspalvelua.
- En ole soittanut sille joka kerta kun en ole tiennyt jotain, joten muutamat tilaukset ovat jääneet pakkaamatta.
- Olet heittänyt laskuja roskiiin!!!!
- En ole osannut laskea avaimenperiä oikein!!
- En osaa yhtään mitään ja olen oikeastaan paskin työntekiä koko sen kaupan historiassa.
( Listassa oli myös paljon muutakin, mutta en nyt pysty muistamaan niitä enää )
( Niin ja rakentavaa kritiikkiähän ei voi antaa, tietenkään. Eikä asioista olisi voinut mainita yhtään aikaisemminkaan. )

Minä olin että LOL. Pakko myöntää että muutaman kerran olen ollut myöhässä, motivaatio ei todellakaan ole ollut tuolla kaupassa mikään maailman parhain. Mutta kyllä minä käsittääkseni osaan katsoa onko kello viisi ja laittaa oven sen jälkeen kiinni.

Niin ja luultavasti minä tiedän miltä lasku näyttää, enkä laita sitä roskikseen. Olisi ollut kyllä mukavaa jos olisinkin älynnyt heittää ne kaikki silppurista läpi roskikseen ja se olisi saanut vitunmoiset karhut niistä.

Ja kauppahan aukeaa silloin kymmeneltä jos se tyyppi sen viitsisi itse tulla sinne aukaisemaan.

Luultavasti laskupäässäni ei ole mitään vikaa. Minä en vain tiedä kaikkien pokemonien nimiä, joten olen pahoillani ettet sinä osannut merkata niitä oikein koneelle.

Sain kuulla haukkuja joka ikinen kerta kun siellä mokasin, ja yleensä se oli vaan siitä syystä että mulle ei ole yksinkertaisesti kerrottu mitä pitää tehdä, ja se omistaja kuvitteli että se on kertonut. Tai sitten se vaan oletti että minä tiedän kaiken minkä sekin tietää. ( mikä taas on niin tyhmää kuin olla ja voi )

99% noista asioista olisi onnistunut varmasti minultakin, jos se omistaja olisi jaksanut raahata sen läskin perseensä paikalle niinkuin kunnon omistajat tekee, ja kertonut ja neuvonut minulle asioita. Siksi sitä kutsuttaisinkiin työharjoitteluksi. Ei itseopiskeluksi ja siksi että opi kaikki asiat kantapään kautta.

90% ajasta minä siellä istuin yksin ja yritin pyörittää sitä hommaa parhaan kykyni mukaan. Omistaja saattoi tulla paikalle juuri ennenkuin minä lähdin pois, tai sitten hakemaan kasan haarukoita että se itse pääsi piknikille.

Sitten kerran, auta armias, istuin takahuoneessa juttelemassa kaverini kanssa noin 5 min, kun omistaja tulee paikalle ja huutaa naama punaisena minulle että " SINUN PITÄÄ OLLA KOKOAJAN PAIKALLA VAHTIMASSA!!! JOKU OLISI VOINUT PÖLLIÄ KASSAN JA 100 FIGUURIA TÄÄLTÄ SILLÄ AIKAA !!!".

En ollut kokopäivänä päässyt istumaan kertaakaan, enkä myöskään tauolle, koska olinhan kaupalla yksin ja sitä ei saanut jättää ilman valvojaa. Sen ainoan kerran kun erehdyin istumaan niin sain aivan älyttömät haukut kaverin edessä. Kyllä lievästi hävetti.

Koska siis olin siellä kaikki päivät yksin, en päässyt koskaan käymään tauolla. Tein yhden ylimääräisen tunnin vielä, että sen omistajan ei tarvitse tulla sinne kaupalle koko päivänä. Muutenhan sen olisi pitänyt tulla neljästä viiteen, koska minun työaikani sopimuksen mukaan oli vain se 6 tuntia, eli kymmenestä neljään.
Sekään ei ollu oikein sallittua että olisin laittanut lapun luukulle ja käynyt ostamassa itselleni ruokaa kaupasta. " Kauppaa ei voi pitää noin pitkään suljettuna ! Minä asun 5 min kävelymatkan päässä että voin tulla tänne siksi aikaaaa "

:D:D:D

Juttelin sen puljun entisen työharjoittelijan kanssa myös, se kertoi että asiat olivat olleet aivan samalla tavalla kuin minunkin kanssa, eli siellä pitää yksin nakottaa ja selviytyä.

Työkkärin työntekijöitä kun on niin helppo hyväksikäyttää, nehän ovat ilmaista työvoimaa jolle sinun ei tarvitse välttämättä opettaa yhtään mitään, kuhan ne tulevat vain töihin ja tekevät sinun puolestasi kaikki työt ja sinä käärit siitä rahat taskuun. Sitten jos se työntekijä ei osaa mitään niin sille voi aina tarvittaessa vähän huutaakkin.

Mietin syvästi, että miten se kauppa ylipäätään on enää pystyssä. Löysin siivotessani jotain viime vuoden kirjanpitoja, joita en oltu viety kirjanpitäjälle. Tein myös itse parin kuukauden kirjanpidot siellä, mutta kolmenkin kuukauden päästä ne lojui siellä pitkin ja poikin, ja omistaja sanoi että " joo, se kirjanpitäjä tulee hakemaan ne täältä sitten" .

Minä olin että wtf, mikä hemmetin kirjanpitäjä juoksee yritysten luona hakemassa niiden kirjanpitoja, niillä luultavasti on 100 muutakin yritystä käsiteltävänä eikä niillä aika siihen riitä. Mutta omapaha on asiansa, mietin vaan että millä perusteella se veroja maksaa.

Mielestäni minä pakkasin siellä ollessani aika monta sataa pakkausta ihan itsekin, ja jätin omistajalle ne pakattavaksi joita en osannut. Mutta eihän niitä tullut pakattua kun se tyyppi ei tullut paikalle niitä pakkaamaan. Mutta sekin oli minun vika, tietysti.

Taitaa olla sillä tyypillä aikamoisia ongelmia itsensä kanssa, ei kukaan noin muuten käyttäydy. Mutta enpä ihmettele ollenkaan, tyyppi näyttää siltä ettei se ole ikinä saanut kyrpää elämänsä aikana. Vituttaisi minuakin.

Joten suosittelen että ostatte kaikki animet ja mangat ebayn ihmeellisestä maailmasta, tai jostain muusta puljusta, jolla ehkä on asiat hanskassa hieman paremmin kuin tällä kyseisellä ^^

Eli nyt kaikki jotka menette harjoittelemaan, elkää pistäkö sitä nimeänne mihinkään paperiin ennekuin olette ottaneet selvää asioista ! Se että se kauppa myy kivoja asioita, ei tee siitä mukavaa kauppaa, vaan siitä voi tulla yhtä helvettiä, niinkuin minun tapauksessani. Kannattaa myös katsoa, pelaako sinulla henkilökemiat omistajan kanssa. Jos ei, niin ei välttämättä kannata mennä. Itsehän tajusin melkein heti, etten pidä kyseisestä omistajasta, mutta ajattelin että ei minun tarvitsekaan pitää. Töitähän tänne tultiin tekemään.

Onneksi tämänkaltaiset yritykset joutuvat työvoimatoimiston mustalle listalle, jolloin sinne ei ohjata/päästetä enää uusia harjoittelijoita.Varsinkaan kun sillä ei ole aikomustakaan palkata niistä ketään oikeasti.
Aikaisemmat harjoittelijat eivät saaneet suutansa auki näistä epäkohdista, ja minä olen iloinen että tein sen. Kun kävin työkkärissä kertomassa tästä niin ne oli että lol, no ei sinun ehkä tarvitse sinne enää mennä töihin :D

Tyyppi vielä kysyi että " minkätakia sinä sanoit itsesi irti?"
Noh mitäpä luulisit prkl!

SINÄ OLET MAAILMAN PASKIN TYÖNANTAJA JA SINÄ OLET MAAILMAN PASKIMMASSA ( ja paskasimmassa ) YRITYKSESSÄ. Piste :)


P.S Harmi etten sanonut itseäni irti jo kaksi kuukautta sitten. Tuo kolme mitä minä siellä olin, oli elämäni huonoiten käytettyä aikaa. Oikeaa elämän hukkaan heittämistä. Olisin voinut tehdä sinäaikana paljon muutakin, varsinkin kun se osui päällekkäin kaikkin ihmisten kesäloman kanssa ja minä olin ainut joka oli töissä. Irtisanoutumiseni oli elämässäni tähänmennessä paras teko.

Onneksi löytyi tästä yksi hyvä puoli, tein yhdestä henkilöstä hyvän kaverin itselleni :)




12 kommenttia:

  1. Ei perkele mitä meininkiä. Tuon työkkärin työssäoppimisen tarkoitushan olisi, että sinä oppisit asioista jotain eikä todellakaan se, että omistaja voi pitää vapaata ja olla piknikillä kun haluaa. Toivottavasti kerroit sinne teidän työkkäriin, että mimmoinen paikka on kyseessä.

    VastaaPoista
  2. Kuullostaa kyllä kunnon kauhu työpaikalta :O Meilläkään ei aina omassa työpaikassani ole asiat niinkuin pitäisi, mutta ei sentään näin pahasti :S Hnnggg, ja toi lista :D Voi vittu, oisit ottanut kopion siitä muistoksi jotta saa jälkeenpäin naureskella :D Kamala bossi :D

    VastaaPoista
  3. Oho, aika kauan kestit... :O Mielestäni asiatonta työnantajaa ei tarvitsisi kyllä kestää päivääkään, tosin tuokin on ehkä niitä asioita jotka vaan oppii kantapään kautta. Miten se onkin niin, että kivoja asioita myyvät kaupat ovat melkoisia helvettejä työntekijöille. ;) Tai no, ehkä homman nimen pitäisi tulla selväksi jo siinä tapauksessa, jos puljussa on jatkuvasti ilmaista työvoimaa työkkärin kautta ja porukka vaihtuu kuin saluunassa.

    VastaaPoista
  4. Mä tuskin olisin kestänyt noinkaan kauaa, ei saatana mikä tyyppi! Onneksi tajusit lähteä sieltä tuhlaamasta yhtään enempää aikaasi =/ eiköhän tollanen mee pian konkkaan, jos ei verojakaan makseta kunnolla xD

    VastaaPoista
  5. Ei hemmetti mitä meininkiä! Mä olisin lähtenyt ovesta saman tien.

    VastaaPoista
  6. Sanski:
    Joo, minun pitää kirjoittaa työkkäriin omin sanoin joku lappu jossa selitän kuinka perseestä kaikki oli ^^ tuskin maltan odottaa!

    Grotesca: Joka työpaikallahan on aina jotain pielessä, sitä ei voi auttaa, mutta jotkut jutut on kyllä aika anteeksiantamattomia. Itse olen ollut töissä ihan hyvilläkin paikoilla eikä heillä minustakaan ole ollut paljon pahaa sanottavaa :)

    Anna Gramm: Itsekin mietin nyt jäkeenpäin että olisi kannattanut ehkä vähän aikaisemmin mennä valittamaan siitä työkkärille. Noh, tulipahan se tehtyä sentään nyt, enkä kestänyt marraskuulle asti tuota paskaa :D

    Leena: Joo toivon niin kovasti! Itse tuen ainakin ulkomaita figuuri shoppailuissani ^^

    Siiri00: Olisinpa tehnyt samoin itsekin heti!

    S: Nähdään tupareissa! Muista vielä ilmoittaa kun ne on ajankohtaisemmat :)

    VastaaPoista
  7. AHAHAHAHAHAH!
    Oh maaaaaaan.
    Tiesitkö, että ulkonäöllä ei ole henkilön luonteen kanssa mitään tekemistä? Ja onko sinut kasvatettu kieroon? Miksi helvetissä olit siellä niin pitkään, jos et kerran oppinutkaan mitään?
    Olen itsekin ollut siellä töissä ja tiedän minkälaista se on, mutta sinä kyllä kärjistät ihan perseesti. Johtuu varmaan siitä, että työvoimatoimiston kautta hait töitä. Mikäs siinä, mutta onko sinulla aihetta valittaa, kun siitä kerran maksetaan?
    Eikö olisi koulun penkillä pitänyt vähän miettiä, mihin haluat erikoistua? Ei tainnu tulla mieleen. Tai sitten et vain saanut töitä kyseiseltä alalta. Mutta jos työkkäristä hait töitä, niin se työ kannattaa tehdä loppuun. Et sinä saa lopputilien otosta/irtisanomisista ainakaan positiivisia työtodistuksia. Ja sekin vielä, että mitä vittua menit hakemaan töitä, jos halusit vain bilettää kesälomalla? Se on yritys. Sen ovien on pakko olla auki. Sinun työnantajasikin tekee sitä samaa jobia ja on harvoin lomilla, joten sinun työpanoksesi (tai jonkun toisen) on tärkeää. En voi muuta sanoa kuin että sinulla tulee olemaan perkeleen vaikeaa vielä tästä eteenpäin, jos et osaa purra hammasta ja hyväksyä joitain asioita miten ne on. Älä kuitenkaan hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet, vaan paranna itseäsi ja kuuntele niitä työnantajia. Ehkä silloin saat kunnon kohtelua takaisin. Niskoittelu maksetaan takaisin, ellei se ole tullut jo harvinaisen selväksi. Pidä kuitenkin hauskaa etsien töitä työkkärin kautta. Toivottavasti löydät jonkin työn, joka miellyttää sinua niin paljon, että nuolet työnantajasi persettä päästäksesi käsiksi lopulliseen työsopimukseen. Tai sitten asennevammasi on niin paha, että et koskaan pääse pitkäaikaiseen työhön. LoL vain sullekin.

    VastaaPoista
  8. zeon:

    Mukavaa että olet huolissasi minun työnhaku mahdollisuuksistani ^^

    Et taida edes tietää mille aloille olen kouluttautunut joten sinun on vähän vaikea mennä siitä mitään sanomaan, mitä minä olen koulun penkillä miettinyt?^^

    Ja jos itse kerta olet ollut siellä ( missä ?) töissä ja olet huomannut myös epäkohdat joita mitä " kärjistin" , ja olet päättänyt silti niellä sen kaiken paskan ja koet olevasi hyvinkin urhea siitä, onneksi olkoon :)

    Itsellänihän ei olisi ollut mitään ongelmaa tässä jos minulle olisi tästä jotain joskus maksettukin, mutta koska koin olleeni hyväksikäytetty ilmainen työntekijä joka antaa omistajalle vapauden olla tulematta töihin; päätin tehdä asialle jotain. Koin myös tehneeni oikein ^^

    Työvoimatoimistostakin olivat yhtämieltä kanssani että tuollaisessa paikassa ei tarvitse olla töissä. Mutta jos sinä siellä viihdyt, mukava kuulla. Minä en viihtynyt, joten miksi minun pitäisi siellä olla ?

    Mukava kuulla mielipiteesi asiasta ^^

    Ainiin. Tunnen paljon ihmisiä jotka ovat hyvin erinäköisiä ja heillä on myös hyvin erilaiset luonteet. En tuomitse heitä koskaa ulkonäön tai luonteen perusteella, vain tekojen perusteella ^^

    Kannattaisi ottaa muutamista seikoista selvää ennekuin tulet ragettamaa minulle; mutta koska muistelen sinun olevan aika nuori niin annettakoon sinulle anteeksi muutamat retardit lausahduksesi^^

    VastaaPoista
  9. Itsekin olen tuolla työharjoittelussa ollut, enkä lähtisi (enkä lähtenytkään) tuollaista ragea sen jälkeen kyllä vetämään.

    Kyllä, sain olla itsekseni liikkeellä välillä päiviä-viikkoja, mutta ongelmatilanteissa sain omistajan aina kiinni. Ei, taukoja ei välttämättä ollut, mutta mitäpä minä niillä kun muutenkin suurosa päivistä oli kyllin rentoja että oli enemmän taukoa kuin työtä? Istuin koneen ääressä, nettiä sain käyttää vapaasti ja kirjaa sain lukea, jos ei asiakkaita ollut läsnä juuri sillä hetkellä.

    Mitä siistiyteen tulee, niin kyllä siellä välillä itsekseen, välillä porukalla siistittiin paikkoja. Usein vain tuli lähtöjä coneihin tai paluita coneista, taikka vastaanotettiin suuri määrä uusia tilauksia, jolloin pahvilootia ja tuotteita tosiaan pyöri kaikkialla. Varastokin saatiin oikein siistiin kuntoon. Kyllä sieltä lähes poikkeuksetta ne etsityt tuotteet aina löytyivät, viimeistään sitten omistajalle soitettaessa.

    Ja kun ne työt olivat enimmäkseen sellaisia, että tarvitsee tietokoneen niiden tekemiseen (tilausten lähetys, tuotteiden kirjaus ja merkitseminen koneelle ym), niin on ymmärrettävää, että paikalla on vain yksi henkilö kerrallaan kun siellä yksi tietokonekin on.

    Mitä tulee tilausten lähettämiseen, niin kun yritys lupaa nettisivuillaan nopeaa toimitusta, niin se pitää myös olla nopeaa. Ei niitä tilauksia voi jättää viikoiksi sinne lojumaan pakkaamattomina. Jos jotain ei oikeasti löydy tai osaa pakata, niin heti yhteyttä omistajaan.

    Hyvin jaksoin puoli vuotta (maksimi mitä työkkärin tuella voi olla), kunnes siirryin hetken lomailun ja rentoilun jälkeen tekemään laskuja toiselle yritykselle. Ei tullut ongelmia sairaslomieni aikana (ei tarvinnut edes lääkärintodistuksia toimitella) ja halutessani sain pidettyä lomia - kertaalleen jopa lähes viikon mittaisen viikonlopun! Tarvitsesani sain jopa vapaatunteja keskelle työpäiviä. Aina sopimuksen mukaan.

    Mitä tulee esim. tilinpitoon ym. niin ei kannattane hirveästi kommentoida asioita, joista ei tiedä. On niitä tilinpitoja toimistolle viety ja välillä sieltä käydään hakemassa ne; mitenkä milloinkin omistaja on asian sopinut. Tilinpitäjiä ei suinkaan juoksuteta keräämässä tarvitsemiaan tietoja ympäri kaupunkia.

    Olet myös jättänyt paljon asioita mainitsematta; esim. sinulta kysyttiin useaan otteeseen, viihdytkö harjoittelussa ja tarvitsetko opastusta, mihin kuulema tiuskaisit ettet tarvitse mitään sellaista. Höpötelitte niitä näitä ilman, että toit mitään ongelmia esiin keskustelussa. "Pelkäsin työnantajaa", taisit sanoa jossain välissä irl - pelkäsit itseäsi nuorempaa yrittäjää, jolle teit töitä? Come on, ei se elävältä ketään syö. Mitä tulee kassan ALAPUOLISEN PÖYDÄN tyhjennykseen, sinulle oltiin selkeästi sanottu, että kaikki laitetaan pahvilaatikoissa varastoon, ei mitään roskikseen. Ohjeiden kuuntelu on ihan hyvästä välillä.

    Sait myös myydä omia tuotteitasi liikkeessä ilman erikorvauksia, mistä kannattaisi olla edes vähän kiitollinen. Ei ole ihan arkipäivää, että yrityksessä työskennellessäsi saat laittaa omia tuotteitasi esille ja myytäviksi.

    + Sinulle voisi tehdä hyvää opetella suomenkieltä jossain välissä. ;)

    VastaaPoista
  10. n: Mukavaa, blogini on yllättäen saanut uusia lukijoita ^^

    Käsittääkseni minä saan blogiini kirjoittaa mitä minä haluan ja mistä haluan, itsehän sinä päätät tuletko sinä sitä lukemaan vai et, joten miksi huomautat siitä että minä avaan suuni joistain elämäni epäkohdista? :)

    Kiva kuulla että joillain on ollut mukavaa kyseisellä työpaikalla, mutta minulla ei ole ollut ( kuten tekstistäni käy ilmi ) Joten minun ei pitäisi siitä avata suutani? ^^

    Minulta ei kertaakaan harjoitteluni aikana kysytty olenko viihtynyt siellä, tai kaipaanko opastusta. Kerran minulta kysyttiin " oletko tyytyväinen työaikoihisi" joihin minulla ei ollut mitään valittamisen sanaa sanottavana, koska työaikani oli minulle aivan sopiva :)

    Tyhjensin kaikki työpöydän alla olevat paskat pahvilaatikoihin lukuunottamatta kyseistä kellastunutta sanomalehteä, jonka kuvittelin olevan roska, koska roskaa sieltä löytyi muutenkin ^^`

    Mutta tämähän ei ole ongelma koska lehtileike on mahdollista saada takaisin ja vieläpä minun ylityörahoillani ! :)

    Suomenkielessäni ei ilmeisesti ollut mitään vikaa koska sinä ja muutkin lukijat ovat pystyneet ymmärtämään viestini ( noh, lukuunottamatta nimimerkkiä käyttävää Zeonia - ) joten käsittääkseni minä pärjään sillä aivan hyvin ^^

    Pakko myöntää että olihan siinä kyseisessä yrityksessä jotain hyvääkin; sain tosiaan tuoda omia tuotteitani sinne myyntiin vaikka kohdeyleisö ei osunutkaan kohdilleen. Olin vain aika harmissani tekstiä kirjottaessani joten mieleeni ei heti putkahtanut oikeastaan mitään posiitiivista ( paitsi tietysti se että löysin sitä kautta uuden ystävän.)

    Mukavaa jatkoa sinulle laskutusfirmassasi! ^^

    VastaaPoista
  11. mistä tuo edellinen kirjoittaja tietää noin paljon sinun työnkuvastasi? ettei olisi salanimellä toimivia ihmisiä liikkeellä

    ihailtavan suorasanaista tekstiä.

    VastaaPoista

Remember Your Manners.
I will review the comments before publishing.