maanantai 8. lokakuuta 2012

Zalando - ei niin hyvä sittenkään.

Tilasin 150€:n kengät zalandolta. Palautin ne heti seuraavana päivänä paketin luovuttamisesta minulle. Vein paketin Kuopion puijonkadun siwaan, jossa nuori kaljupäinen mies otti sen vastaan.

Kaupassa oli jonoa, ja mies ei jostain syystä saanu viivakoodin lukijaa toimimaan. Hän sanoi laittavansa paketin eteenpäin, joten en saanu kuittia ja poistuin kaupasta.

Nyt on kulunut kohta kuukausi, ja paketti ei vieläkään ole saapunut Zalandolle perille. Soitin Siwaan, ja siellä sanottiin että täällä ei näy että olisin palauttanut sinne yhtikäs mitään.

Pöllikö siis Siwan työntekijä paketin? vai onko se hukkunut jonnekkin matkalla? Zalandolle soitin, ja sieltä sanottiin että paketin olisi pitänyt jo tulla perille, ja siellä pitäisi olla merkintä siitä, että paketti on ylipäätään laitettu palautukseen.

Tällähetkellä tuntuu sinne että sinne meni minun 150€, ja se on joko Siwan tai Zalandon vika. En enää uskalla tilata sieltä yhtikäs mitään.

Oma oli mokani, kun en odottanut kuittia.

5 kommenttia:

  1. Itse ko. ketjussa töissä olleena voin kertoa, että tuo on Siwan kämmi. Jos viivakoodi ei toimi, naputellaan paketti toista kautta palautettavaksi (niin sanottu "tuntemattoman paketin palautus"), josta on mahdollista saada kuitti. Pakettien kanssa työntekijä ei koskaan saa sekoilla, koska siinä vaiheessa hän on vastuussa ostamastasi tuotteesta. Soita siis Siwaan ja kerro hänelle, mitä tapahtui. Kauppa on kaiken järjen mukaan velvollinen korvaamaan tuotteen, josta sinulle on tullut lasku. Kanssasi asioinut työntekijä olisi voinut pelastaa tilanteen edes niin, että olisi a) pyytänyt sinua tulemaan uudelleen seuraavana päivänä kun on kysynyt palautukseen neuvoa tai b) ottanut yhteystietosi ylös ja selvittänyt asian myymäläpäällikön kanssa ja tämän jälkeen ottanut sinuun yhteyttä. Siellä ei ole ollut tippaakaan asiakaspalvelua henkeä selvästikään. Luulen, että paketti ei ole mennyt kaupasta mihinkään, pyydä etsimään takahuoneesta. Toivottavasti asia selviää! :)

    VastaaPoista
  2. Marketeissa on kameravalvonta, josta voidaan todistaa että Siwassa on vastaanotettu tuo pakettu :) Sinne vaan valitukset.

    VastaaPoista
  3. Kyllähän tuo siwan kämmi on :/ Toivottavasti saat rahasi joskus takaisin.

    VastaaPoista
  4. Oho, tosi kurjaa tuollainen :( Mä oon ihan samaa mieltä kuin edellisetkin, että Siwan vika tuo kyllä on!!! Toivottavasti asia korjaan tuu vielä sinun parhaaksi!

    VastaaPoista
  5. Kiitokset kaikille komenteista. Piristyin heti :) Koitan selvittää asiaa, että minne ne kenkulit ovat kadonneet :)

    VastaaPoista

Remember Your Manners.
I will review the comments before publishing.